La ministra de Ciència i Innovació es reuneix amb cinc investigadors del Pla GenT, dos d'ells de l'IFIC, per a avaluar el programa i la seua continuïtat

dc., 21/06/2023 - 01:08

El dimecres passat, la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, va convocar una trobada amb l'Associació de Científiques i Científics d'Excel·lència del Pla GenT (ACCENT) amb la finalitat de posar en comú i avaluar l'evolució, assoliments i dificultats del personal investigador pertanyent al programa valencià d'atracció i consolidació de talent Pla GenT.

A aquesta reunió, celebrada en les instal·lacions de l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM), van acudir els científics de l'Institut de Física Corpuscular (IFIC; CSIC-UV) Emma Torró -investigadora d'excel·lència CIDEGENT CSIC- i Carlos Escobar -investigador Ramón y Cajal CSIC-, pel seu paper com a membres de la junta directiva d'ACCENT. Els tres assistents restants van ser la científica de la Universitat de València (UV) Belén Franch i els investigadors de l'Institut de Ciència Molecular (ICMol; UV) Jorge González i Gonzalo Abellán.

Durant la reunió, la ministra es va interessar pels assoliments i avanços aconseguits per les persones beneficiàries del programa Pla GenT i es van exposar noves idees de cara a millorar-ho i impulsar-ho. A més, es va discutir sobre la continuïtat d'aquest programa i sobre com l'associació ACCENT està treballant perquè totes les forces polítiques donen suport a aquest pla d'excel·lència, assegurant així el seu futur independentment de canvis en el govern de la Generalitat Valenciana.

Morant també va aprofitar la trobada per a compartir la seua visió sobre la ciència a Espanya i els avanços aconseguits fins ara en termes de gestió i política científica. Al seu torn, la ministra va sol·licitar al personal investigador reunit la seua opinió sobre altres programes recents com les ajudes per a la Consolidació Investigadora o el «Programa ATRAU», totes dues del Programa Estatal per a Desenvolupar, Atraure i Retindre Talent. Els assistents també van tractar la problemàtica de l'estabilització després de la finalització d'ajudes i projectes en les universitats de la Comunitat Valenciana i en els Organismes Públics d'Investigació, com el CSIC.

Com a conclusió de la reunió, la ministra va felicitar, a través dels assistents, a tots els receptors del Pla GenT per la seua labor investigadora i els va animar a tindre un paper actiu en la defensa de la investigació, tant a nivell autonòmic com nacional.

Sobre ACCENT

L'Associació de Científiques i Científics d'Excel·lència del Pla GenT (ACCENT) és una organització sense ànim de lucre els fins del qual són els de promoure el desenvolupament científic de la Comunitat Valenciana en general i, en particular, afavorir la visibilitat i la transferència de la labor del personal investigador GenT, així com proporcionar-los assistència en qüestions burocràtiques.

Aquesta associació reuneix els investigadors i investigadores que estan actualment desenvolupant o que van desenvolupar durant més d'un any un projecte finançat per una de les diferents modalitats del programa GenT: CIDIGENT, CDEIGENT i SEJIGENT.

D'esquerra a dreta: Jorge González (ICMol), Gonzalo Abellán (ICMol), Diana Morant (ministra de Ciència i Innovació), Belén Franch (Universitat de València), Emma Torró (IFIC) i Carlos Escobar (IFIC)