Els editors de PRL y NJP visiten el Parc Científic

dl., 30/06/2014 - 03:46

L’editor en cap de la prestigiosa revista Physical Review Letters, Robert Garisto, i l’editor de publicació de la revista d’accés obert New Journal of Physics, Simon Buckmaster, realitzaran una visita a les instal·lacions del Parc Científic de la Universitat de València a partir de les 9:00 hores del 3 de juliol. A partir de les 12:00 hores es reuniran amb professors i investigadors del Parc Científic i de la Facultat de Física en una Conferència-Taula redona en el Saló d’Actes del Parc Científic (primera planta de l'Edifici de Capçalera).

La visita, organitzada per la Facultat de Física de la Universitat de València, inclourà diversos laboratoris de l'Institut de Física Corpuscular, de l'Institut de Ciència dels Materials (ICMUV) i de l'Institut de Ciència Molecular (ICMol). La conferència conjunta serà seguida per una discussió oberta amb professors i investigadors de la Facultat de Física i del Parc Científic entorn dels dos models de publicació científica que representen aquestes dues revistes

Robert Garisto, de la revista Physical Review Letters, que depèn de l'American Physical Society, presentarà el funcionament de PRL, incidint especialment en el seu restrictiu procés de revisió i en com aquest s'ha vist afectat des que la revista ha incrementat el seu nivell d'exigència i qualitat científiques, oferint alguns consells pràctics de com superar-ho amb èxit. També discutirà algunes qüestions al voltant des models de publicació d'accés obert.

Per la seua banda, Simon Buckmaster, de la revista New Journal of Physics, editada pel prestigiós Institute of Physics i la Societat Alemanya de Física, explicarà com el procés de digitalització de les publicacions científiques ha introduït beneficis però també reptes als investigadors i editors científics, i com les publicacions pertanyents al IOP han respost a aquests reptes. La revista NJP és pionera en el desenvolupament i estandardització del model d'accés obert.

En aquest enllaç podeu trobar l'anunci oficial i un resum de la conferència conjunta.